Місто Сєвєродонецьк Луганської області унікальне не тільки тим ,що в ньому “Партією регіонів “ народжуються “унікальні ідеї ” щодо територіального та політичного устрою України ,а й тим ,що з 20.05.2011р. Сєвєродонецькою міською радою , в якій мають переважну більшість та очолюють представники тої ж таки “Партії регіонів” народжують нові способи “чесного отема денег» у предпринимателей , як по Бендеру .
Тільки ледачій від органів влади в нашій багатостраждальній країні не перевіряє підприємців і все від того ,що підприємці самі не знають хто їх і як перевіряє. Тому у нас не “модньо” і серед чиновників знати свої повноваження та виконувати їх. Бо можна зробити все ,що в голову прийде і не тільки на тверезу ,а підприємці стерплять.
Підприємці м.Сєвєродонецька на прикінці травня отримали Повідомлення про проведення планових перевірок складені у відповідності до ст.30 ЗУ “Про місцеве самоврядування”, ст.28 ЗУ ”Про захист прав споживачів” та у відповідності до вимог ЗУ “Про основні засади державного нагляду ( контролю ) у господарській діяльності” підписані теперішнім посадовцем , першим заступником міського голови м .Сєвєродонецька Дядиком С.М.
І ті з підприємців ,що озброєні знаннями закону ,як порядні люди попередили Сєвєродонецьку міську раду про незаконність як самих повідомлень так перевірок господарської діяльності у відсутність підстав та повноважень встановлених для їх проведення законом, але не склалося привести до тями посадовців .
І незаконні перевірки почались.
02.06.2011р. чотири посадові особи склали акт відділу торгівлі та побутового обслуговування населення Сєвєродонецької міської ради про перевірку дотримання законодавства про захист прав споживачів та встановили порушення чомусь не законодавства про захист прав споживачів , а про відсутність документів наявність яких взагалі не передбачено законодавством України для суб'єктів господарювання , а саме:
рішення Сєвєродонецької міської ради на дозвіл на торгівлю , що жодним законодавчим актом України не передбачено ;
торгового патенту , який не передбачено для торгівлі промисловими товарами законодавством України ;
відсутність сертифікатів якості на валізи , які не внесені до Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні.
Все це беззаконня по можливості підприємцями було зафіксовано на відео ( дивись відео http://www.youtube.com/watch?v=vgO7I9Mt-c0 ) та до Сєвєродонецького міського відділу міліції у Луганській області заявами про злочини про перевищення повноважень та незаконне перешкоджання законній підприємницькій діяльності скоєні першим заступником міського голови м .Сєвєродонецька , Дядиком С.М. та посадовими особами ,що проводили перевірку . Але і у міліції закону не знають ,бо заяви не були зареєстровані у день звернення підприємців до міліції і тільки під тиском громадськості на слідуючий день постраждалим підприємцям видали один замість двох талон- повідомлення №924 від 03.06.2011р. ЖРЗПЗ №3543 (в журналі реєстрації заяв про злочин що вчинені, або готуються ) з не пронумерованої ,не прошнурованої і не завіреної печаткою відділення підшивки, тобто знов у незаконний спосіб. Але це вже інша історія.
Але що цікаве в цій не поодинокість історії із життя підприємців “поза законом” , що все це беззаконня почалося з повідомлення про перевірку бувшого підприємця, Дядика С.М., який до останніх виборів у міську раду очолював приватне підприємство ООО “Автоматизовані системи управління” м.Сєвєродонецька і мабудь не один раз потерпав від таки же незаконних перевірок не грамотних чиновників , а тепер заступника міського голови м.Сєвєродонецька , який єдине чому навчився від своїх попередників на посаді - не читати закон .
І все це дуже схоже на дідівщину у армії , поза статутні стосунки- спочатку ти терпиш ,а потім від тебе потерпають і так дійсно живе більшість до того часу поки хтось не почитає статут в армії або закон у цивільному житті і тоді дідівщина ,як і “беспредел” зупиняються.
Тому ми почитали закон та прописали його норми для таких перевертнів із підприємницького середовища від органів влади,як Дядик С.М. ,щоби вони були грамотні та мали острах у подальшому підписувати такі документи на незаконні перевірки господарської діяльності фізичних осіб -підприємців .
Отже для тих хто зараз має владу у м.Сєвєродонецьку і не тільки , невеличкий лікбез.
Законом України “ Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” визначено ,що основними принципами державного нагляду (контролю) в господарській діяльності є наявність визначених законом, підстав, випадків для здійснення державного нагляду (контролю) та вказано , що виключно законами встановлюються: органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності.
Крім того у цьому законі встановлено ,що орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю).
Відповідно до п.3 ч.1 ст.30 Закон України “Про місцеве самоврядування в Україні ” визначено делеговані повноваження виконавчих органів міських рад в галузі торговельного обслуговування у вигляді здійснення контролю за дотриманням законодавства щодо захисту прав споживачів.
Та статтею 28 ЗУ “Про захист прав споживачів” визначені повноваження органів місцевого самоврядування щодо захисту прав споживачів створювати при їх виконавчих органах структурні підрозділи з питань захисту прав споживачів, які вправі:
1) розглядати звернення споживачів, консультувати їх з питань захисту прав споживачів;
2) аналізувати договори, що укладаються продавцями (виконавцями, виробниками) із споживачами, з метою виявлення умов, які обмежують права споживачів;
3) у разі виявлення продукції неналежної якості, фальсифікованої, небезпечної для життя, здоров'я, майна споживачів і навколишнього природного середовища терміново повідомляти про це відповідні територіальні органи у справах захисту прав споживачів, інші органи, що здійснюють контроль і нагляд за якістю і безпекою продукції;
4) у разі виявлення фактів реалізації продукції, яка не супроводжується необхідною, доступною, достовірною, своєчасною інформацією та відповідними документами, або продукції з простроченим строком придатності - тимчасово зупиняти реалізацію продукції до пред'явлення інформації, супровідних документів або припиняти її реалізацію;
5) готувати подання до органу, який видав дозвіл на провадження відповідного виду діяльності, для вирішення питання про тимчасове зупинення його дії чи про дострокове анулювання у разі систематичного порушення прав споживачів;
6) подавати до суду позови щодо захисту прав споживачів".
Як видно з цих норм структурні підрозділи щодо захисту прав споживачів органів місцевого самоврядування мають повноваження у разі виявлення продукції неналежної якості, фальсифікованої, небезпечної для життя, здоров'я, майна споживачів і навколишнього природного середовища терміново повідомляти про це відповідні територіальні органи у справах захисту прав споживачів.
А відповідно до п.2 ч.1 та ч.2 ст.26 ЗУ “Про захист прав споживачів” встановлені повноваження спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері захисту прав та інтересів споживачів і його територіальних органів ( тобто обласні управління щодо захисту прав споживачів ) , які мають право:
2) перевіряти у суб'єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, якість продукції, додержання обов'язкових вимог щодо безпеки продукції, а також додержання правил торгівлі та надання послуг; безперешкодно відвідувати та обстежувати відповідно до законодавства будь-які виробничі, складські, торговельні та інші приміщення цих суб'єктів.
2. Результати перевірок суб'єктів господарювання службовими особами спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальних органів оформлюються відповідними актами".
Отже тільки обласні управління щодо захисту прав споживачів ,а не органи місцевого самоврядування щодо захисту прав споживачів мають право складати акти про результати перевірок суб'єктів господарської діяльності.
Таким чином жодною нормою ні ст.30 ЗУ “Про місцеве самоврядування”, ні ст.28 ЗУ ”Про захист прав споживачів” , ні ЗУ “Про основні засади державного нагляду ( контролю ) у господарській діяльності” не встановлено повноважень Сєвєродонецької міської ради проводити перевірки господарської діяльності щодо захисту прав споживачів.
От і виходить ,що і повідомлення про перевірку і акт перевірки складено у перевищення повноважень посадових осіб Сєвєродонецької міської ради і як слідство є незаконним перешкоджанням законній підприємницькій діяльності постраждалих підприємців від цього злочину.
Існування таких підприємців -перевертнів є наслідком тотальної безграмотності як підприємців так і просто громадян і як наслідок чиновника , бо ми їх вибираємо з того ,що маємо...
З цього всього висновок, що настає час коли всім вигідно бути грамотними і теперішнім і бувшим підприємцям які стали представниками органів влади, бо відповідати все одно прийдеться по закону . Невігластво ( невежество по рус.) вже не пройде.
Голова ГО “Правовий простір” м.Сєвєродонецька, Луганської області