Заява Координаційної Ради Асамблеї громадських організацій малого і середнього бізнесу України
з приводу планованих змін у сфері оподаткування та регулювання бізнесу
Адміністрація Президента України
Кабінет міністрів України
Верховна Рада України
Шановні панове,
вже вкотре, починаюче з липня минулого року ми вимушені констатувати усталену практику порушення чинного законодавства України Урядом України та Верховною Радою України при прийнятті нового податкового законодавства. Владні структури не сприйняли до відома та й не зрозуміли мотиву дій підприємництва ні під час Податкового Майдану, ні під час Автомайдану. Топтання ногами чинного законодавства та Конституції набувають все більш цинічних форм.
Особливо наочним підтвердженням цього факту є повторення неправомірних процедур при прийнятті у першому читанні законопроекту №8521 про внесення змін у Податковий кодекс України та розгляд законопроекту «Про внутрішню торгівлю».
Зокрема:
- Урядом при підготовці зазначеного законопроекту 8521 порушено вимоги Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»,
- накладається додаткове регуляторне навантаження, яке не обґрунтовано розробником,
- має місце нечітке унормування відносин щодо встановлення ставки податку,
- має місце додаткове регуляторне навантаження на банки та фізичних осіб-підприємців при видачі короткотермінового свідоцтва та нечітке унормування відносин щодо видачі короткотермінового свідоцтва,
- прогнозується значне додаткове регуляторне навантаження на підприємців,
- фактично збережено обмеження на співпрацю підприємців-спрощенців з юридичними особами, оскільки останні підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку на додану вартість, а процедура набуття такого статусу згідно з Податковим кодексом є складною, а досить часто і нереальною для проходження,
- фактично встановлена заборона на застосування спрощеної системи оподаткування підприємцям, які здійснюють імпорт товарів
- не визначено підстави відмови при видачі свідоцтва про спрощену систему, що є корупційно небезпечною ситуацією,
- також ряд інших суттєвих неправомірних положень.
Розглянувши проект закону України «Про внутрішню торгівлю», ми прийшли до висновку щодо неможливості його прийняття з наступної підстави:
- Мають місце суттєві порушення вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методики проведення аналізу регуляторного впливу, яка затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308, та інші важливі недоліки цього законопроекту.
Ми розуміємо, що уряд своїми хаотичними кроками хоче виправити цілий ряд власних помилок, паралельно з цим зменшивши спротив найбільш активних протестних верств нашого суспільства та максимально відтермінувати час власної відставки.
Але якщо ми і надалі будемо чинити кроки у не правовому полі і закривати очі на порушення законодавства, правової держави у нас не буде ніколи, а отже не буде і держави заможних та захищених громадян.
Наша вимога є простою: будь – які зміни до податкового законодавства мають вноситися та прийматися виключно з дотриманням чинного законодавства України. Усі неправомірно прийняті законодавчі акти мають бути відмінені.
Нашвидкуруч написаний і незаконно прийнятий Податковий кодекс треба не "латати", а розробити його нову редакцію робочою групою у складі представників наукових та підприємницьких кіл, громадських організацій та урядових установ.
Координаційна рада громадських організацій Асамблеї малого і середнього бізнесу України
Оффлайн
Комментариев: 0